• VidiNova productions
    The WishVid, "de beste wensen" VidiNova productions
  • VidiNova productions
    Audiovisuele apparatuur en videoregistratie VidiNova productions
  • VidiNova productions
    Talking Head, krachtig en snel VidiNova productions
  • VidiNova productions
    VIMOplus, BDS Media & VidiNova VidiNova productions
  • VidiNova productions
    Memoires (zie website Uitvaart als Herinnering), het levensverhaal van mensen VidiNova productions
  • VidiNova production
    Digital Storytelling, online video volgens concept VidiNova production
  • VidiNova productions
    Uitvaart als Herinnering, website voor de uitvaart VidiNova productions
  • VidiNova productions
    Under Construction, werk in uitvoering VidiNova productions
  • VidiNova productions
    Online Video, internetfilm voor bedrijven VidiNova productions
  • VidiNova productions
    Dutch Century House, voor het nederlands cultureel erfgoed VidiNova productions

Portfolio

Deze portfolio bestaat uit een aantal voorbeelden van webvideo gemaakt voor verschillende opdrachtgevers.
Belangrijk om te weten zijn de gestelde uitgangspunten van de opdracht, die bij elk voorbeeld staan omschreven. Zoals film vroeger werd gebruikt bij bedrijven, was hoofdzakelijk ter promotie. Bedrijfsfilms van 15 - 20 minuten waren niet vreemd. Maar op internet moet het allemaal sneller. Niet alleen snelheid, maar vooral het up-to-date zijn van informatie wordt belangrijk geacht. De films mogen kleinschaliger zijn, actueel, maar zeker ook een persoonlijke touch hebben. Het kostenaspect is zeer acceptabel geworden door de digitale revolutie en maken het allemaal mogelijk.
En natuurlijk mogen films ook langer duren, als we het hebben over bijvoorbeeld lezingen of zelfs complete programma's.

 

Promotie

De promotie van een toegangscontrolesyteem van de firma EZS uit Beverwijk. De opdrachtgever wilde een korte uitleg over het systeem aan de hand van beelden opgenomen bij één van haar klanten. De film laat zien hoe receptie, beheerder en auromobilist met het systeem omgaan. Belangrijk was om zelf het systeem goed te begrijpen, zodat het scenario goed kon worden uitgeschreven waarvoor de opdrachtgever uiteindelijk akkoord voor moest geven. De film is eveneens op usb-stick gezet en als relatiegeschenk op beurzen weggegeven, wat natuurlijk erg op prijs werd gesteld.

Een ander voorbeeld van productpromotie, is die van LOXX. Ook hier moest het mogelijk zijn om vanaf de website een kort filmpje te bekijken over de werking van het systeem. Verschillende locaties en de medewerking van een aantal figuranten zorgen voor een kort verhaal waardoor de uitleg over de werking eenvoudig is te volgen.

De promotie van een bedrijf zou je ook goed kun en zien als "jezelf als bedrijf presenteren". Dit vraagt om een persoonlijke benadering. Bijgaand voorbeeld is de presentatie van een notariskantoor in Delft. Er is gekozen voor een wat "huizelijke" sfeer. De opdrachtgever wil graag in beeld brengen: laagdrempelig, gemoedelijk, warm, ... En daarom moesten er zeker beelden in van de gezellige Delftse sfeer.

 

Instructie

Korte films over bediening of hoe je een apparaat moet onderhouden, of films over bedrijfsveiligheid.

Kortom instructiefilms zie je steeds meer. Ook hier kun je een persoonlijke benadering toepassen. Het bijgaande filmpje werd vertoond op het toestel zelf om te laten zien wat er allemaal mogelijk is. Voor het buitenland worden de beeldteksten heel eenvoudig naar de juiste taal omgezet.

 

Nieuws 

Nieuws is altijd erg geschikt om te delen. Korte nieuwsitems, wat na verloop van tijd verhuist naar het archief en wordt vervangen door een nieuw en recent bericht. De doelgroep kan volgen wat voor ontwikkeling er wordt doorgemaakt. Het melden van een nieuwe expositie van een museum, kun je gebruiken om mensen nieuwsgierig te maken en in de stemming te brengen om het museum te bezoeken.

  

Impressie

Een impressie wordt ook vaak gebruikt op internet. Bijgaand filmpje moest de sfeer van de dag laten zien om de volgende keer nog meer deelnemers te trekken. De interviews zorgen voor een belangrijk aandeel in de film.

 

Gadget

Een gadget is gewoon leuk. We hebben een manier gevonden om een kerst- en nieuwjaarsgroet te brengen door even terug te blikken op het voorgaande jaar. De benadering is simpel geweest: Een mooie locatie, een sfeervolle setting, foto's en vooral wederom de persoonlijke benadering. 

Sinds oktober 2013 is de WishVid (wensboodschap op video) officieel toegevoegd als zijnde het nieuwe product van VidiNova, dit als vruchtbaar resultaat uit een samenwerking tussen Frits Smid en Edu de Rijck. Zie hier de eerste WishVid.

 

Storytelling

Dit is andere benadering. Het gaat uit van het idee dat verhalen door iedereen vaak als interessant of leuk wordt ervaren. Een kort verhaal krijgt vaak de aandacht en kan mensen nieuwsgierig maken naar een volgend verhaal. Bijgaand filmpje toont het "weetjedat ..."tje, naam van de plant, vaste herkenbare tune, peroonlijke benadering door zelf te figureren en ook de voice over in te spreken en een maximale tijdsduur van ruim een minuut. figuratie De opdrachtgever uit Boskoop gebruikt dergelijke verhaaltjes om de doelgroep te bereiken. Het doel om je doelgroep te bereiken en zelfs uit te breiden kun je bereiken door het binnen een concept te plaatsen (valt onder de productnaam Digital Storytelling), waarbij o.a. social media een belangrijke rol spelen. Een soap-effect kun je krijgen doordat "de serie" gevolgd gaat worden. 

Een dierentuin is zo'n voorbeeld dat prima hiervan gebruik kan maken.